بازسازی منازل قدیمی

فرآیند بازسازی خانه های قدیمی شامل فعالیت های ساختمانی برای تغییر نما، بهبود عملکرد فنی، افزایش ایمنی و کارایی است. شرکت های ساختمانی مدرن اغلب طیف وسیعی از خدمات بازسازی ملک های قدیمی را ارائه می دهند. بازسازی جزئی و کامل خانه روستایی در بیشتر موارد ارزان تر از ساخت یک خانه جدید است.

در وهله اول باید گفت خانه های قدیمی ممکن است در درجات مختلفی نیاز به تعمیر داشته باشند که در این راستا از دو اصطلاح بازسازی و نوسازی استفاده می شود. نوسازی شامل کارهای سطحی مانند رنگ آمیزی است، اما نوسازی شامل عملیات عمیق تری مانند تعمیر و تعویض لوله کشی و دیوارهای متحرک است. در مورد خانه ها و ویلاهای قدیمی عمدتا نیاز به بازسازی دارند تا بهترین شرایط زندگی را فراهم کنند.

بازسازی خانه قدیمی 

بازسازی یا سازماندهی مجدد کامل املاک و مستغلات. این فرآیند بسیار پر زحمت است و نیاز به یک رویکرد حرفه ای طولانی دارد. حتی فرسوده ترین ساختمان ها را نیز می توان به دلیل بازسازی جذاب کرد.

بازسازی خانه – مجموعه ای از کارهای زیر می باشد:

  • گسترش یا انقباض فضای مسکونی و غیر مسکونی در خانه.
  • افزایش استحکام دیوارها، کف و سقف؛
  •  کار با نقشه خانه؛
  •  اسناد برای ثبت مجدد زمین، نگهداری آن؛
  •  تعمیر شبکه های مهندسی و ارتباطات؛
  •  ساخت و ساز جدید از برنامه های افزودنی و افزودنی.
  • گرمایش تبدیل سقف زیر سقف؛
  •  انجام تکمیل نمای داخلی و نمای خانه.

بازسازی خانه قدیمی 

چه زمانی نیاز به بازسازی خانه دارید؟

بازسازی منزل قدیمی با زمان مورد نیاز برای تقریباً هر ملک انجام می شود، خواه یک خانه روستایی، یک کلبه یا یک خانه روستایی باشد. در برخی موارد فقط می خواهید خانه چوبی را تمام کنید و گاهی تعویض سقف و بازسازی نما کافی است. انجام یک بازسازی با کیفیت برای افزایش راحتی زندگی و ایمنی در خانه مهم است. دلایل زیادی در انجام کارهای تعمیر و نگهداری نقش دارند

– آسیب زودرس، از بین بردن طرح های خانه؛
– ترمیم و تزئین نمای “فرسوده”؛
– تغییر اندازه ساختمان، افزایش یا کاهش در مناطق مسکونی.
– افزایش استحکام ساختار عناصر باربر.
– ترمیم فونداسیون.

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی و حتی فرسوده طبق چند مرحله مشخص انجام می شود. از ابتدا که تصمیم به بازسازی ساختمان قدیمی خود می گیرید تا پایان کار، باید اصول و قوانین خاصی را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. در نتیجه، مراحل مختلفی برای بازسازی وجود دارد تا بدانید چه کاری باید انجام دهید.

مرحله اول – از خانه دیدن کنید

اولین قدم در روند طولانی بازسازی خانه های قدیمی، بررسی وضعیت ساختمان است. در بازدید باید انتظارات و منابع مالی خود را در نظر بگیرید و قسمت هایی از ساختمان را که به دلخواه خود نیاز به بازسازی دارند را مشخص کنید.

مرحله دوم – پیدا کردن یک پیمانکار

بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده فرآیندی است که دانش فنی زیادی را می طلبد و هر عملیاتی که بر روی خانه انجام می شود نیاز به افراد متخصص دارد. بنابراین، بهتر است یک پیمانکار قابل اعتماد پیدا کنید. پیمانکار با بررسی ساختمان و شنیدن درخواست های شما با در نظر گرفتن بودجه طرح اولیه را در اختیار شما قرار می دهد. هزینه نیروی کار و زمان دقیق بازسازی را به صراحت بیان کنید.

گام سوم- شروع به بازسازی

پس از توافق با پیمانکار عملیات بر اساس برنامه زمان بندی آغاز خواهد شد. این بخش از بازسازی شامل مراحل و اقدامات مختلفی است که عمدتاً به بازسازی بستگی دارد و به طور کلی در چند مورد زیر خلاصه می شود.

  1. در صورت نیاز به بازسازی نما، نصب تجهیزات ایمنی مناسب در اطراف محل آن عاقلانه است. هنگام کار از دستکش، کلاه ایمنی و عینک استفاده کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که گاز، برق و آب در سیم کشی و لوله کشی داخلی خانه قطع شده است.
  3. تمام تاسیسات مکانیکی مانند شیرآلات، کابینت ها، درها و پنجره ها را بردارید. ابزارهای دستی، مته ها و پیچ گوشتی ها نیاز مطلق برای همه این فعالیت ها هستند.
  4. تخریب کاشی و سرامیک کف در قسمت های مختلف خانه های قدیمی اعم از اتاق نشیمن، آشپزخانه و حمام با استفاده از چکش تخریب یکی از موثرترین تغییرات در بازسازی خانه ها است.
  5. تخریب دیوارهای باربر به دلیل سنگینی عملیات، نیاز به انجام افراد واجد شرایط دارد.
  6. سیمان کاری کف و دیوار قسمت های مختلف خانه از جمله نشیمن، اتاق خواب و حمام نیز می تواند به ظاهر خانه کمک کند.
  7. عایق بندی توالت ها در صورت لزوم باید بعد از خشک شدن سیمان باشد.
  8. تکمیل دیوارهای قدیمی و جدید کاری است که باید انجام شود تا دیوارها بهتر دیده شوند.
  9. در و پنجره های جدید را نصب کنید تا ظاهری متفاوت داشته باشید.
  10. بازسازی سقف باید بر اساس طراحی جدید ساختمان شما مانند اجرای انواع سقف کاذب باشد.
  11. اگرچه اجرای نمای جدید ساختمان هزینه گزافی دارد، اما گاهی اوقات بسیار مهم است که جلوه و استحکام بهتری به ساختمان یا خانه خود بدهید.
  12. رنگ آمیزی دیوارها برای خانه های قدیمی کاملاً حیاتی است.
  13. نصب کابینت های جدید برای خانه های قدیمی حیاتی است زیرا قدیمی ترین قسمت خانه های قدیمی معمولا آشپزخانه است.
  14. نصب تجهیزات الکتریکی مانند کلید، پریز و روشنایی می تواند بر اساس رنگ جدید دیوارها اتفاق بیفتد.
  15. برای تنوع بیشتر می توان به جای رنگ آمیزی دیوارها از پارکت یا کاغذ دیواری استفاده کرد و معمولاً تفاوت زیادی ایجاد کرد.
  16. درهای حمام به عنوان مهم‌ترین قسمت یک خانه قدیمی شناخته می‌شوند. بنابراین نصب درب های داخلی ساختمان اعم از اتاق ها و سرویس های بهداشتی مطابق با دیوارها کاملا ضروری است.
  17. نصب شیرآلات، سینک و توالت باید در مراحل پایانی اتفاق بیفتد و راحتی و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.
  18. نظافت نهایی باید در نهایت انجام شود تا خانه برای زندگی آماده شود.
  19. توجه داشته باشید که طبق قوانین سازمان نظام مهندسی، هرگونه تغییر کاربری مستلزم مجوز خواهد بود.

مرحله چهارم – بازرسی نهایی

در این مرحله از بازسازی خانه های قدیمی، پس از انجام عملیات ذکر شده در بالا، کارفرما و احتمالاً مالک، می بایست کلیه قسمت های بازسازی شده را بر اساس جزئیات توافق شده با پیمانکار به دقت بررسی و هرگونه ایراد و ایراد در خانه و یا آن را شناسایی کند. نگاه کنید و به پیمانکار اطلاع دهید.

به طور کلی، اگر تصمیم گرفته اید روی خانه قدیمی خود کار کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که ناراحتی ها چیست و آنها را در بالای لیست خود قرار دهید. اگر ظاهر را دوست ندارید، آنها را نیز در نظر بگیرید. سپس در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید و تعیین کنید که آیا می خواهید با یک پیمانکار کار کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. حتی اگر تصمیم گرفته اید که آن را به تنهایی مصرف کنید، با یک متخصص مشورت کنید تا کارهایی را که باید انجام دهید تا از آسیب های شدید جلوگیری کنید و سپس زمان عصبانیت فرا رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *